19.1.2011
Löydetty maatiaiskissa Lohjalta
Noin parin vuoden ikäinen,punavalkoinen maatiaisraitapaita poika on löydetty Lohjan Maksjoen lähistöltä. Se odottaa nyt omistajaansa löytäjän kotona. Toivon että moni lähtisi levittämään sanaa ja näin kissa mahdollisesti saataisiin omistajalleen jälleen sillä poika on selkeästi jonkun omaisuutta :) Minulta saa löytäjän yhteystiedot: leena@jalecats.net // 0407697500
16.1.2011
IIK,aika rientää!
I-vauvat ovat tänään 2 viikkoisia. Ja varsinainen vilske on käynyt toisin kuin voisi kuvitella niin kasvattajan sähköpostissa. Katariinan mukaan vauvat ovat tissillä, nukkuvat ja ovat taas TADAA tissillä. Hyvä olkaa vaan :) kasvatte hurrrrrjan isoiksi.
Katariina keksi vauvoille nimet joten seuraavaksi kuvallinen, nimellinen, lempinimillinen sekä painollinen esittäytyminen.
Ekaksi Jalecat's Indeed "Indi",303g
Luultavasti Indi on variantti neiti ja etsii sijoituskotia

Seuraavaksi Jalecat's Inharmony "Nekke" jolla painoa on 282g ja luultavammin Nekke on pitkäkarva ja vapaa lemmikin etsijöille!

Seuraavaksi täpäkän oloinen Jalecat's Innocent aka Nessu. Nessu painaa 270g ja on mitä luultavammin pitkäkarva. Nessua on kysynyt omakseen koti Vantaalta jossa asustaa Nessun velipuoli Arska.

Sitten punainen poika Jalecat's Inorder joka on minusta variantti niin ikään ja painoa onrapsakat 315g. Eepoa on kosittu Tampereelle Kaapolle (G-pentue) kaveriksi.

Ja viimeiseksi mutta ehkäpä tärkeimmäksi Jalecat's Incase joka vaikuttaisi pitkäkarvalta. Kake on luvattu sijoitukseen B-pentueemme Peten kotiin Vantaalle! Kake on iso mies ja painaa 342g

H-pentueen varaus on niin että molemmat pojat Hopsa musta pitkäkarva sekä Herkko suklaa valkoinen yhytkarva kaipaavat vielä sitä omaa kotiansa. Hanista on yksi kiinnostunut koti mutta nämä alustavat varaukset ovat aina vain alustavia kun on pienistä kissoista kyse sekä kun pentyuja ei ole kukaan kotiehdokas vielä livenä nähnyt!
Katariina keksi vauvoille nimet joten seuraavaksi kuvallinen, nimellinen, lempinimillinen sekä painollinen esittäytyminen.
Ekaksi Jalecat's Indeed "Indi",303g
Luultavasti Indi on variantti neiti ja etsii sijoituskotia

Seuraavaksi Jalecat's Inharmony "Nekke" jolla painoa on 282g ja luultavammin Nekke on pitkäkarva ja vapaa lemmikin etsijöille!

Seuraavaksi täpäkän oloinen Jalecat's Innocent aka Nessu. Nessu painaa 270g ja on mitä luultavammin pitkäkarva. Nessua on kysynyt omakseen koti Vantaalta jossa asustaa Nessun velipuoli Arska.

Sitten punainen poika Jalecat's Inorder joka on minusta variantti niin ikään ja painoa onrapsakat 315g. Eepoa on kosittu Tampereelle Kaapolle (G-pentue) kaveriksi.

Ja viimeiseksi mutta ehkäpä tärkeimmäksi Jalecat's Incase joka vaikuttaisi pitkäkarvalta. Kake on luvattu sijoitukseen B-pentueemme Peten kotiin Vantaalle! Kake on iso mies ja painaa 342g

H-pentueen varaus on niin että molemmat pojat Hopsa musta pitkäkarva sekä Herkko suklaa valkoinen yhytkarva kaipaavat vielä sitä omaa kotiansa. Hanista on yksi kiinnostunut koti mutta nämä alustavat varaukset ovat aina vain alustavia kun on pienistä kissoista kyse sekä kun pentyuja ei ole kukaan kotiehdokas vielä livenä nähnyt!
13.1.2011
H-pennut 3 viikkoa
jälleen on vierähtänyt viikko pentujen elämässä. Kopassa temmeltää 3 pulskaa vauvaa ja kasvattajan sydän on sulaa vahaa kolmikon edessä. Viikkoa on vierittänyt myös tarkka värien kyttäys sillä kommenttejä kahden pennun savuisuudesta on saatu ja asiaa selvitelty. Eli näillä näkymin kaikki saavat rekkarinsa perusvärinsä mukaan OLH b, OLH n, OSH b 03 var ja koska olen pentueesta jatkoon jättämässä jätän varan muuttaa myöhemmin rekkarit savuiksi. Jos näin käy, minut nähdään luultavammin kissaliiton tarkkilistalla sääntörikkomisesta (naamio kissaa ei saa yhdistää hopeaan/savu kissaan) josta tietysti olen pahoillani mutta jos näin on olen samalla jollain kierolla tavalla iloinenkin sillä onhan savu/ hopea se väri josta kaikki kasvatukseni on lähtöisinkin ja jonka olen luullut menettäneeni.Kaikki jotka ovat hopeakasvatukseen hiemankin perehtyneet tietävät solidi värin tasaisuuden vaikeudesta sekä savun määrittämisen vaikeuden joten siksi tahdon olla täysin varma että minun on syy olla listalla enkä suinpäin juokse sinne :)
Tässä teille kuitenkin 3-viikkoiskuvat lapsosista jotka kaikki ovat suloisia pulleita vauvoja (yli 400g painot)
ensin Hopsa, musta pitkäkarva uros


Sitten herkullinen Herkko joka etsii luotettavaa ja sitoutunutta sijoituskotia näillä näkymin.


Sekä Hani, suklaa pitkäkarva naaras joka niin ikään myös etsii sijoituskotia!


Nanan molemmat kasvatukseen myös menneet siskot Fay (aka Essi) sekä Friida Ruotsalainen (aka Freja) ovat myös saamassa vauvoja. Molemmat on astutettu hyvin mielenkiintoisilla pojilla!
Nelian pennut helsingissä voivat hyvin, Katariina raportoi päivittäin pulleiden vauvojen kuulumisia <3 Näillä näkymin käyn lauantaina lapsosia kurkkimassa siellä, sillä välin tutkikaa Katariinan blogia sillä lapsoset ovat saaneet hienot nimetkin jo!!!
Tässä teille kuitenkin 3-viikkoiskuvat lapsosista jotka kaikki ovat suloisia pulleita vauvoja (yli 400g painot)
ensin Hopsa, musta pitkäkarva uros


Sitten herkullinen Herkko joka etsii luotettavaa ja sitoutunutta sijoituskotia näillä näkymin.


Sekä Hani, suklaa pitkäkarva naaras joka niin ikään myös etsii sijoituskotia!


Nanan molemmat kasvatukseen myös menneet siskot Fay (aka Essi) sekä Friida Ruotsalainen (aka Freja) ovat myös saamassa vauvoja. Molemmat on astutettu hyvin mielenkiintoisilla pojilla!
Nelian pennut helsingissä voivat hyvin, Katariina raportoi päivittäin pulleiden vauvojen kuulumisia <3 Näillä näkymin käyn lauantaina lapsosia kurkkimassa siellä, sillä välin tutkikaa Katariinan blogia sillä lapsoset ovat saaneet hienot nimetkin jo!!!
9.1.2011
Iit 1 viikkoa
8.1.2011
Näetkö yötaivaalla kirkkaan pienen tähden?
23.12.2010- 7.1.2011

"Älä piittaa kyyneleistä
ole kuin et huomaiskaan
en vain vielä pysty meistä
ihan täysin luopumaan
sinä pysyt mielessäni
...vaikka nyt sä lähdet pois
ehkä joskus kaikki toisin olla vois.."
(Johanna Kurkela - Ehkä ensi elämässä)
Hyssyllä oli synnynnäinen epämuodostuma sydämessä, vasemmassa kammiossa.Se oli rohkea pieni tyttö joka pysyy ajatuksissamme.

"Älä piittaa kyyneleistä
ole kuin et huomaiskaan
en vain vielä pysty meistä
ihan täysin luopumaan
sinä pysyt mielessäni
...vaikka nyt sä lähdet pois
ehkä joskus kaikki toisin olla vois.."
(Johanna Kurkela - Ehkä ensi elämässä)
Hyssyllä oli synnynnäinen epämuodostuma sydämessä, vasemmassa kammiossa.Se oli rohkea pieni tyttö joka pysyy ajatuksissamme.
6.1.2011
Vierailu Acousticatseilla ja Hoot 2 viikkoa
Kävin tänään kurkkimassa Katariinan luona Nelian vauvoja ja himputin pimputti miten suloisia pieniä pullamassuja siellä onkaan kopassa. Nelia on itse tyyneys, kiehnäsi ja nyyhväsi aikansa ja hyvin tyynesti antoi minun pentujansa katsella ja kuvailla. Tietysti se seurasi tarkkaavaisesti niinkuin huolellisen emon kuuluukin. Pikkimirrit jokainen vuorollansa sähisivät komeasti :D Voi liikkis sentään sitä mustavalkoista vauvaa. Itse katsoisin että pentueessa on 2 poikaa; punainen ja suklaa valkoinen. 3 tyttöä; musta, mustavalkea sekä kilpikonna. Selkeästi variantti olisi punainen poika joka on myöskin varsinainen poseerausvekkuli. Mutta tässä jonkinlaisia kuvia!
Punainen poika

mustavalkea tytteli (vesimyyrä <)

kilpikonna tyttö

musta tyttö

ja viimeiseksi suklaavalkoinen poitsu

hoot ovat tänään tasan 2-viikkoa ja tässä kakaroista kuvat. Tällä viikolla huolen aiheena ovat olleet Herkon simmu (jonkunt oisen pennun kynsi kävi silmässä-> silmätipat) ja Hyssyn paino joka ei vaan nouse :( Hyssy on silti hyvin vikkelä ja virmainen likka mutta se on puolet kevyempi muista. Nyt oltuani hetken pois kopalta niin sanoisin että Herkko on lyhytkarva.
Hani

Hopsa

Herkko

Hyssy

Yövuorojen aikana pesäisin Kassun ja poika oli hyvin kiitollisen oloinen (NOT) pesustaan ja turkin harjailusta kuivauksineen. Puolalainen on pian vuoden ikänen, iso mutta hyvin lempeä jättilainen.
Punainen poika

mustavalkea tytteli (vesimyyrä <)

kilpikonna tyttö

musta tyttö

ja viimeiseksi suklaavalkoinen poitsu

hoot ovat tänään tasan 2-viikkoa ja tässä kakaroista kuvat. Tällä viikolla huolen aiheena ovat olleet Herkon simmu (jonkunt oisen pennun kynsi kävi silmässä-> silmätipat) ja Hyssyn paino joka ei vaan nouse :( Hyssy on silti hyvin vikkelä ja virmainen likka mutta se on puolet kevyempi muista. Nyt oltuani hetken pois kopalta niin sanoisin että Herkko on lyhytkarva.
Hani

Hopsa

Herkko

Hyssy

Yövuorojen aikana pesäisin Kassun ja poika oli hyvin kiitollisen oloinen (NOT) pesustaan ja turkin harjailusta kuivauksineen. Puolalainen on pian vuoden ikänen, iso mutta hyvin lempeä jättilainen.
5.1.2011
Yövuoron tiimellyksestä blogipäivitys.. eli Nelian pennut tosiaan syntyivät niinkuin kaikki varmaan jo tietävät 2.1.11 iltamyöhään. Katariina ilmoitteli suppareista ja avautumisvaiheesta päivän mittaan ja soitteli sitten illalla kun pennut alkoivat syntymään. Tämä on kissalamme yhdeksäs pentue ja samalla ensimäinen pentue joka syntyi ilman minun fyysistä läsnäoloa. Oli kutkuttavaa kuunnella pienten kissanalkujen ensi miukausuja mutta samalla myös hyvin karmivaa kuulla kuulla velton ja lähes elottoman pennun taistelua elämästä ja kuolemasta. Tämä oli ensimäinen pentu joka menetettiin pentukopasta ja olotila sen suhteen on riipivä vaikkakin tälläiseen aina tulee varautua. Jari tosiaan kävi sen maanantaina viemässä Eviraan avattavaksi. Yöllä kahdentoista aikaan viimeinen pentu oli syntynyt ja emonsa tissillä. Juttelimme vielä Katariinan kanssa pitkälle aamun tunneille. Syntymäpainot pennuilla oli hyvät (90->) ja itseäni hieman yllätti pentueen koko. Värijakauma on mainio, kuollut vauva oli suklaakonna valkoisella, mitä luultavammin pitkäkarva sen ainakin selkeä veli on punainen (hyvin voimakkailla haamutäplillä), suklaa bicolour, musta bicolour, musta sekä kilpikonna tyttö. Karvanpituudet ja osa sukupuolistakin on vielä hukassa mutta selvinnevät tässä lähiaikoina kun paikan päälle itse pääsen.Jarihan vauvoja samalla vilkaisi ja ennusti porukassa olevan 4 tyttöä ja 1 poika mutta katsotaan nyt,pikkupyllyt voivat olla hämääviä ;) Pentueessa siis tosiaan voi olla niin lyhytkarva variantteja kuin pitkäkarvojakin ja kaikki varmaan arvannevat että pitkäkarvoja peukutamme :)) Tämä pesue tosiaan hoivaantuu Helsingissä Katariinan luona ja Katariina tulee varmasti blogiinsa päivittelemään kuvasia kakaralaumasta minun lisäkseni. Tähän hetkeen mennessä Katariina on kertonut maidon virtaavan ja vauvojen pullistuvan hurjaa kyytiä! Hienoa Nelia!!
Nanan pennut meillä Hyvinkäällä ovat kasvaneet tuhottomasti. Uudeksi vuodeksi huomasimme Herkko pojan toisen silmän liimautuneen umpeen juuri kun se oli avautunut. Silmässä on vekki jonkun pennun kynnestä saatuna ja sitä hoidetaan tipoilla. Herkon kasvuun ei silmä ongelma ole vaikuttanut millää muotoa. Hyssy tyttö taas alkoi paastota silmien avautumisen jälkeen ja on tällä hetkellä joukon kevyin mutta samalla myös kimakoin ja liikkuvaisin. Laittelen näistä veijareista kuvia kun torstaina kaksi viikkoa tulee täyteen.
Kyllä on paljon tohinaa sillä näiden molempien valloittavien pentueiden lisäksi kuuntelen Minnan turinointia suloisestakin suloisemmasta Viljo-pojusta joka kotiutuu pikkuhiljaa uuteen kotiinsa ja kissakamuihinsa. Olettehan jo kaikki käyneet katsomassa niin Minnan blogista kuin kotareilta tästä hurmurista kuvia??? Minä en sano muuta kuin että IIK <3
Tunnelma on hieman latistunut myöskin osiltaan (ollut jo jonkin aikaa ja lisää nyt) koska kun moni ihminen työskentelee yhdessä voi tulla kaikenmaailman ihmeellisyyksiä vastaan. Niin on tässäkin tullut, ehkä osiltaan tosiaan vaikuttaa se kuinka ihmiset haluavat todella tunkea nokkansa omine mielipiteineen toisten asioihin ja kuinka ne kommentit voivat vaikuttaa tunnelmiin ja herkkyyteen reagoida asioihin. On myös tilanteita jossa yhteistyöhön tulee syystä tai toisesta kommunikointikatkoksia tai väärin käsityksiä. Näissä tilanteissa on jokaisen syytä tutkia omaa toimintaansa ja asioiden käsittelykykyjänsä ilman että suuna päänä ravaa oikeuksien perään toitottamaan tai että vahingossakaan laukoo sellaisia asioita jotka todella voivat toisen tunteita loukata.
Mitä tulee Katariinan saamiin kommenteihin sijoituspentue sanasta niin voin vain todeta että toiselle yksi sana merkitsee yhtä ja toiselle toista. Katariina on tosiaan Nelian lähimami ja osa-omistaja ihan niinkuin Minna on nyt Viljon lähimami ja osa-omistaja. Lähimamina Katariina hoivaa meidän pentueen(t) omasta tahdostaan,hellästi ja huolella, minun kustantaessa kulut (ell. hommat,hiekat,ruuat yms). Katariina saa rikastuttavan kokemuksen ja monta muistoa. Tämä ei siis ole varsinainen sijoituspentue, se on aivan totta! Toivon ettei kukaan enää vaivaa päätänsä sillä asialla mitä minä saan ja mitä Katariina saa sekä sillä kenen pentue on kyseessä. Niinkuin muissakin pentueissa jotka eivät ole syntyneet luonani tulen viettämään myös tämän pentueen kanssa paljon aikaani koska en halua edelleen luovuttaa vain jonkun värisiä pentuja. Haluan ja tulen tutustumaan pentuihini syntyivät ne missä tahansa.
Lähimamien rooli ei ole minusta huono, kaukomamin rooli sen sijaan on. Lähimamit saavat niin hirvittävän paljon enemmän kuin kaukomamit, ne saavat kissan,sen kiintymyksen ja sen kehräykset.Kaiken. Hyvässä ja huonossa. Kaukomamilla on repäistyt kokemukset ja kuvat sekä lähimamin kertomus. Pitäkää lähimamit huolta rakkaista,aikamonissa kodeissa on minulle merkittäviä kissoja.
Nanan pennut meillä Hyvinkäällä ovat kasvaneet tuhottomasti. Uudeksi vuodeksi huomasimme Herkko pojan toisen silmän liimautuneen umpeen juuri kun se oli avautunut. Silmässä on vekki jonkun pennun kynnestä saatuna ja sitä hoidetaan tipoilla. Herkon kasvuun ei silmä ongelma ole vaikuttanut millää muotoa. Hyssy tyttö taas alkoi paastota silmien avautumisen jälkeen ja on tällä hetkellä joukon kevyin mutta samalla myös kimakoin ja liikkuvaisin. Laittelen näistä veijareista kuvia kun torstaina kaksi viikkoa tulee täyteen.
Kyllä on paljon tohinaa sillä näiden molempien valloittavien pentueiden lisäksi kuuntelen Minnan turinointia suloisestakin suloisemmasta Viljo-pojusta joka kotiutuu pikkuhiljaa uuteen kotiinsa ja kissakamuihinsa. Olettehan jo kaikki käyneet katsomassa niin Minnan blogista kuin kotareilta tästä hurmurista kuvia??? Minä en sano muuta kuin että IIK <3
Tunnelma on hieman latistunut myöskin osiltaan (ollut jo jonkin aikaa ja lisää nyt) koska kun moni ihminen työskentelee yhdessä voi tulla kaikenmaailman ihmeellisyyksiä vastaan. Niin on tässäkin tullut, ehkä osiltaan tosiaan vaikuttaa se kuinka ihmiset haluavat todella tunkea nokkansa omine mielipiteineen toisten asioihin ja kuinka ne kommentit voivat vaikuttaa tunnelmiin ja herkkyyteen reagoida asioihin. On myös tilanteita jossa yhteistyöhön tulee syystä tai toisesta kommunikointikatkoksia tai väärin käsityksiä. Näissä tilanteissa on jokaisen syytä tutkia omaa toimintaansa ja asioiden käsittelykykyjänsä ilman että suuna päänä ravaa oikeuksien perään toitottamaan tai että vahingossakaan laukoo sellaisia asioita jotka todella voivat toisen tunteita loukata.
Mitä tulee Katariinan saamiin kommenteihin sijoituspentue sanasta niin voin vain todeta että toiselle yksi sana merkitsee yhtä ja toiselle toista. Katariina on tosiaan Nelian lähimami ja osa-omistaja ihan niinkuin Minna on nyt Viljon lähimami ja osa-omistaja. Lähimamina Katariina hoivaa meidän pentueen(t) omasta tahdostaan,hellästi ja huolella, minun kustantaessa kulut (ell. hommat,hiekat,ruuat yms). Katariina saa rikastuttavan kokemuksen ja monta muistoa. Tämä ei siis ole varsinainen sijoituspentue, se on aivan totta! Toivon ettei kukaan enää vaivaa päätänsä sillä asialla mitä minä saan ja mitä Katariina saa sekä sillä kenen pentue on kyseessä. Niinkuin muissakin pentueissa jotka eivät ole syntyneet luonani tulen viettämään myös tämän pentueen kanssa paljon aikaani koska en halua edelleen luovuttaa vain jonkun värisiä pentuja. Haluan ja tulen tutustumaan pentuihini syntyivät ne missä tahansa.
Lähimamien rooli ei ole minusta huono, kaukomamin rooli sen sijaan on. Lähimamit saavat niin hirvittävän paljon enemmän kuin kaukomamit, ne saavat kissan,sen kiintymyksen ja sen kehräykset.Kaiken. Hyvässä ja huonossa. Kaukomamilla on repäistyt kokemukset ja kuvat sekä lähimamin kertomus. Pitäkää lähimamit huolta rakkaista,aikamonissa kodeissa on minulle merkittäviä kissoja.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




